وظایف اداره:
۱- انجام امور طبقهبندی مشاغل، ارزیابی عملکرد و ارتقای رتبه کارمندان غیرهیأت علمی.
۲- انجام امور کارگزینی کارکنان پژوهشکده از قبیل: تشکیل و تکمیل پرونده، ترفیع، اصلاح، تغییر و ایجاد پستهای سازمانی، تغییرات طرح مسیر ارتقای شغلی، تبدیل وضعیت، نقل و انتقال، اجرای طرحهای طبقهبندی مشاغل، ارتقای گروه، کنترل کارکرد (مرخصی، حضور و غیاب) کارکنان و غیره در چارچوب ضوابط، مقررات و براساس دستورالعملهای صادره و پیگیری موارد فوق تا رسیدن به نتیجه.
۳- انجام کلیه امور حقوقی پژوهشکده.
۴- نظارت، اعمال و اجرای ارزشیابی عملکرد سالانه کارکنان.
۵- صدور احکام افزایش حقوق، انتصاب، انتقال، ترفیع، ارتقاء، افزایش و کسر افراد تحت تکفل و … کارکنان براساس ضوابط مصوب.
۶- صدور احکام مأموریت و مرخصیهای مستخدمین بر اساس قوانین و مقررات مربوطه.
۷- صدور احکام مسئولیتی کارکنان بر اساس ضوابط مصوب.
۸- اعمال و نظارت بر اجرای آییننامهها، ضوابط و مقررات.
۹- انجام اقدامات لازم جهت جذب و تأمین نیروی انسانی در چارچوب مجوزهای صادره.
۱۰- جمعآوری، طبقهبندی، تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات پرسنلی کلیه کارکنان شاغل.
۱۱- تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد.
۱۲- انجام اقدام لازم جهت ارزشیابی دورهای کارکنان.
۱۳- پیگیری آییننامههای اجرایی قوانین مرتبط با حقوق و مزایای پرسنلی همکاران.
۱۴- شرکت در جلسات کارگروههای مناطق، هیأت اجرایی نیروی انسانی و کارگروههای مربوطه.
۱۵- تهیه گزارشات و آمارهای مورد نیاز.
۱۶- بایگانی و نگهداری کلیه مکاتبات، اسناد و مدارک کارکنان در پروندههای پرسنلی.
۱۷- اجرای قوانین و مقررات و آییننامههای استخدامی.
۱۸- رسیدگی به مقررات انضباطی کارکنان و اجرای قوانین مربوطه.
۱۹- برنامهریزی، تأمین و تجهیز نیروی انسانی.
۲۰- تهیه، تدوین، پیشنهاد و اجرای مقررات لازم نیروی انسانی.
۲۱- تهیه مهمانسرا جهت اسکان مأمورین و همکاران و خانواده آنان در مهمانسراهای استانها.
۲۲- انجام امور مربوط به رفاه (بیمه و خدمات درمانی، وام، امور ورزشی و غیره) تمدید و تعویض دفاتر خدمات درمانی و تأمین اجتماعی کارکنان.
۲۳- انجام اقدامات لازم در خصوص امور بیمهای کارکنان از طریق انعقاد قراردادهای تکمیلی (درمان، عمر، حوادث) و پیگیری از طریق واحدهای ذیربط.
۲۴- دریافت اسناد و مدارک پزشکی از پرسنل و ارائه آنها به شرکتهای بیمه تکمیلی بهمنظور پرداخت هزینه های پزشکی.
۲۵- پیگیری دریافت وام از بانکها شامل تهیه، تنظیم و تکمیل پروندههای دریافت وام کارکنان و ارائه به بانک و پیگیری تا دریافت وام همکاران.
۲۶- پیگیری امور مربوط به تکمیل سوابق و بازنشستگی کارکنان.
۲۷- انجام کلیه امور مربوط به ثبت، تحریر، ارجاع مراسلات، تکثیر، اندیکس و بایگانی نامههای وارده و صادره.
۲۸- برنامهریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم درخصوص حفظ، نگهداری، نظافت ساختمانهای اداری و محوطه.
۲۹- انجام امور فضاسازی محوطه از قبیل گلکاری، چمنکاری، آبیاری، هرسکاری و غیره.
۳۰- همکاری در خصوص برگزاری گردهماییها، جلسات، مراسم و سایر تشریفات.
۳۱- تهیه کالا و لوازم مورد نیاز کارکنان طبق درخواست و پس از تأیید توسط مسئولین ذیربط.
۳۲- اداره امور تلفنخانه پژوهشکده.
۳۳- تهیه و تأمین سوخت سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی و انجام امور مربوطه.
۳۴- انجام امور مربوط به چاپ اوراق اداری مورد نیاز پژوهشکده.
۳۵- تهیه بلیط مسافرت و مأموریتهای داخلی و خارجی کارکنان برابر دستورات صادره.
۳۶- ارسال و مراسلات کلیه مکاتبات پژوهشکده بهصورت دستی، پستی و ECE.
۳۷- توزیع مراسلات و فیشهای حقوقی همکاران.
۳۸- اداره امور انبار شامل، نظارت و نگهداری حساب موجودی اجناس و لوازم، دریافت و کنترل اجناس و صدور درخواست خرید کالا و صدور حواله خرید، توزیع لوازم و وسایل فنی و اداری مورد نیاز بخشها و ادارات پژوهشکده برابر دستورات صادره.
۳۹- برنامهریزی در جهت تأمین، نگهداری و توزیع تجهیزات، ملزومات اداری و سایر مواد مصرفی بین واحدهای تابعه بر اساس نیازها و درخواست مورد نظر و برآورد هزینه های خرید آنها.
۴۰- ارائه خدمات نقلیه به کلیه بخشها و ادارات پژوهشکده اعم از ماًموریتهای درونشهری و برونشهری.
۴۱- اداره امور نقلیه از قبیل برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم مربوط به وسائط نقلیه پژوهشکده اعم از شماره گذاری، بیمه، مجوز طرح ترافیک، عوارض و نیز رسیدگی، کنترل و نظارت به منظور تعمیرات خودروهای پژوهشکده.
اعضای اداره
رییس اداره: آقای اکبر کرمی
همکاران اداره:
۱- آقای وجیهاله کبودوندی (مسئول دبیرخانه)
۱۵- آقای سیدمحمود زمانی
۲- آقای منوچهر محسنی (مسئول رفاه)
۱۶- آقای علیاصغر قربانعلی
۳- آقای سیدمهدی زمانی (مسئول کارگزینی)
۱۷- آقای مهدی مظلومی
۴- آقای مجید بابایی (مسئول انبار)
۱۸- آقای اصغر باقری
۵- سعید زحمتکش (بایگانی)
۱۹- آقای غلامرضا زارعی
۶- آقای سیدحسین سیدعلیخانی (بازنشستگی)
۲۰- آقای حسین علیزاده نودهی
۷- آقای علیرضا عبدالهی (کارت ساعت)
۲۱- آقای تراب بهمنی
۸- آقای عتاب عزیزی (نامه رسان)
۲۲- آقای رضا ایمانیمهر
۹- آقای علی محمد مقدم (ماشیننویس)
۲۳- آقای قربانعلی خسرویانی
۱۰- آقای محمد محسنی (کارپرداز)
۲۴- آقای محمدحسین کاری
۱۱- آقای سیدمجتبی زمانی (مسئول نقلیه)
۲۵- آقای حسن صفری
۱۲- آقای مهدی زارعی (مسئول خدمات)
۲۶- آقای مصطفی مشایخی
۱۳- آقای نادر رحمتپورمنفرد (تلفنخانه)
۲۷- آقای حسین بخشنده
۱۴- آقای نادر شیرازی